Слайд №2 |
|
«Віра Бахаї», «релігія бахаї» — так називають свою релігію її послідовники. Слово «Баха» (з наголосом на останньому складі) походить від арабського слова «Баха», що означає «світло», «сяйво», «слава». Себе прихильники цієї релігії іменують теж словом «Баха». |
Слайд №3 |
|
Бахаїзм виник в Іраку в 60-х рр. XIX століття. Ірак тоді перебував у складі Турецької імперії. Містом, в якому сформувалася перша бахаістськая громада, був Багдад (зараз — столиця Іраку). Засновником нової релігії був перс на ім’я Мірза Хусейн Алі, який став відомим під ім’ям Багаулла 1 (у перекладі з арабської: Слава Божа) |
Слайд №4 |
|
Священний символ бахаї 9 Священне число бахаї |
Слайд №5 |
|
Народився Багаулла в Тегерані в 1817 р. в сім’ї знатного людини, який займав посаду першого міністра при шахський дворі. У 1844 р. Багаулла став прихильником релігійного вчення, яке називалося Бабізм. Бабізм (від імені свого засновника — Баба), ставши важливим ідейним джерелом бахаізма, надалі припинив своє існування, причому саме його послідовники і утворили перші громади багаї. Головна ідея Бабізм, успадкована бахаізмом, полягала в твердженні, що Мухаммад був останнім пророком Бога не для всієї історії людства, а тільки для певного історичного етапу, що після нього новий етап відкривають два пророки, одним з яких є Баб (у перекладі з арабської: Брами), а ім’я другого, який прийде пізніше, поки невідомо. Баб оголосив про свою місію провісника нового Одкровення в 1844 році в перському місті Ширазі. |
Слайд №6 |
|
Всього в світі — понад 6 млн. бахаїстів (на початок 1999 року). Бахаїстські громади є більш ніж в 200 країнах світу. |
Слайд №7 |
|
Відзначимо, що в бахаїзмі немає професійних служителів культу. Віровчення бахаїзму є складова частина загального вчення, яке включає в себе також дуже важливі для бахаїстів соціальні та моральні ідеї. |
Слайд №8 |
|
про священні книги
про Бога
Про Посланників (пророків)
про душу
про загробне життя
про прилучення до спільноти бахаї
Шість основних релігійних вчень: |
Слайд №9 |
|
Кількість священних книг в бахаїзмі точно не підраховано, але в усякому разі їх більше ста. Всі священні книги можна розбити на дві групи.
До першої групи входять твори, які написали Баб, Багаулла, його син Абдул-Баха («Слуга Бога») і його правнук Шогі Еффенді, а також послання Всесвітнього Дому Справедливості.
У другу групу входять деякі священні книги інших релігій. |
Слайд №10 |
|
Бог — це єдине надприродна істота у світі. Бог — творець усього, що існує у видимому і невидимому світах. Будучи абсолютно благим, Бог не вчинив демонів, ні Сатану; вони не існують.
Слово «демони» використовується бахаістамі лише для символічного позначення низинних спонукань, що проявляються в нижчій природі людини, а слова «Сатана» і «Диявол» для позначення сукупного зла, що існує в світі.
Слово «ангели» вживається теж символічно: для позначення найбільш чистих і досконалих душ, які залишили цей світ і живуть в іншому світі.
Бог — це надприродна істота, що володіє всіма якостями досконалими: Він всемогутній, всемилостивий, всевідаючий та ін Він не тільки створив світ, але і управляє ним.
Людина не в змозі пізнати Його природу, але дізнається про його якість та справи по словам і справам Його пророків.
Віровчення бахаїзму |
Слайд №11 |
|
У бахаїзській літературі є різночитання з питання про кількість посланників, хто приходив на землю. Найчастіше мова йде про дев’ять посланників. Називаються такі імена:
Крішна (Індія),
Авраам (Палестина),
Мойсей (Палестина),
Зороастр (Персія),
Будда (Індія),
Ісус (Палестина),
Мухаммад (Аравія),
Баб (Персія),
Багаулла (Турецька імперія).
Посланники віри |
Слайд №12 |
|
БахаЇсти визнають існування раю і пекла. Але рай і пекло вони характеризують специфічно. Рай — це не курорт, а пекло — не каторга. Рай — це духовна близькість до Бога. Пекло — віддалення від Бога. Душа блаженствує, коли вона поруч з Богом, і мучиться, коли вона далеко від Нього. Бахаїсти вважають, що, якщо перебування праведників у раю є вічним, то перебування грішників у пеклі — подія тимчасова. |
Слайд №13 |
|
Той, хто бажає стати членом громади бахаї повинен познайомитися з ученням бахаї і відповісти для себе на три запитання:
Чи визнаєш ти, що Бахаулла пророк нашого часу?,
Чи визнаєш ти основні принципи навчання бахаї?,
Чи згоден з адміністративним порядком бахаї ?
Якщо на всі три питання кандидат у члени громади дасть для себе позитивну відповідь, то на найближчому богослужінні (а вони вчинені у бахаїстів один раз на 19 днів) він встає і каже: «Оголошую себе бахаї».
Як стати членом громади Бахаї ? |
Слайд №14 |
|
Календар Базаї |
Слайд №15 |
|
Храм лотоса Будинок Поклоніння Бахаї в м. Ашхабад, Російська імперія, 1912 рік |